onsdag 23. februar 2011

Lavkarbo!

Jeg har nå begynt å motivere meg selv, slik at jeg skal klare å endre litt på kostholdet mitt! Har lest litt om lavkarbo, og tror dette kan være noe for meg! Lavkarbo går ut på å spise
  • proteinrik mat - for eksempel hvitt kjøtt, fisk, cottage cheese, og rødt kjøtt
  • moderat med enumettet fett - for eksempel olivenolje og rapsolje, samt fet fisk
  • så mye mat du vil - og gjerne mye fett, bacon, fløte uten dårlig samvittighet
  • svært begrenset av kabrohydrater - melk, pasta, brød og kornvarer, grønnsaker og frukt
  • kosttilskudd - fordi man går glipp av masse vitaminer og mineraler fra kornvarer, frukt og grønnsaker

Tenker å prøve ut dette en stund fremover, så får vi se hvordan det går! Tror ikke det er så dumt å kutte ned litt på karbohydrater da man fint kan leve uten store inntak! Det finnes en rekke artikler som er både for og mot lavkarbo, og denne siden forteller litt om hva lavkarbo er! 


 DIETT: lavkarbo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar